سرویس عمومی فن و خنک کننده های Dell Inspiron N5110

یک نمونه ی دیگر از سرویس عمومی لپ تاپ را در اینجا منتشر می کنیم که با فرآیند آن آشنا شوید، برای اشنایی با روند تعمیر این لپ تاپ با ما همراه باشید:

 

این مدل لپ تاپ که در زمان خود (حدود سال 2008 تا 2010) از پر فروش ترین و محبوترین مدل های داخل کشور بوده همچنان در حال کار است اما به دلیل قدیمی شدن مشکلاتی نیز خواهد داشت از جمله خطای بوق زدن به تعداد 7 یا 8 بوق پی در پی . این خطای 8 بوق  پس از روشن کردن در لپ تاپ های مدل Dell Inspiron  معمولا ناشی از صفحه نمایش یا کابل فلت آن  و یا بایوس و یا چیپ گرافیک لپ تاپ می باشد. در مورد این لپ تاپ مشکل بوق زدن هر از چند گاهی رخ میداده و دستگاه در اکثر موارد به درستی کار میکرده. البته به گزارش مشتری ، لپ تاپ پیش از این مشکل دچار آب خوردگی جزئی نیز شده بوده ولی در بیشتر مواقع لپ تاپ به درستی روشن شده و کار میکند.

 

 سرویس عمومی فن و خنک کننده

شکل 1- دستگاه روشن شده ولی نیاز به سرویس و بررسی دارد

در این جور مواقع چون دستگاه قدیمی بوده  و پیش از این مشکل آب خوردگی داشته ، بهتر است که لپ تاپ را باز کرده و برد اصلی، تکه برد ها و تمامی کانکتور ها را تمیز کرده و شستشو دهیم و همچنین سرویس  سیستم تهویه و فن لپ تاپ را انجام دهیم و پَد ها و خمیرهای خنک کننده ی لپ تاپ را نیز تعویض کنیم. چرا که سیستم تهویه لپ تاپ ها پس از چند سال کار حتماً نیاز به سرویس دارد تا به درستی پردازنده و چیپ های اصلی را در دمای مناسب نگه دارد.

 

 سرویس عمومی لپ تاپ در کرج

 

سرویس عمومی فن لپ تاپ

شکل 2 و 3 – باز کردن دستگاه و برد اصلی و فن و هیت سینک Inspiron N5110

 

در ادامه پس از جدا کردن و پاک کردن گرد و غیار و شستشوی فن با اسپری ها. باید پد و خمیر های خنک کننده در هیت سینک لپ تاپ تعویض گردد و جایگزین شود . لازم است تا از پد و خمیرهای سیلیکونی مرغوب و با کیفیت استفاده کنیم وگرنه سرویس تهویه بی فایده خواهد بود .

 بوق زدن ریاد لپ تاپ

 

 8 بوق  پس از روشن کردن

شکل های 4 و 5 – پد و خمیرهای قدیمی باید پاک شود و در شکل بعدی پد های و خیر سیلیکونی تازه در حال جایگزین شدن است

 

پس از سرویس عمومی تهویه لپ تاپ ، دستگاه بصورت نیمه بسته چک می شود و در صورت درست کارکردن،  تمام قطعات و قابها بسته میشوند تا لپ تاپ چند ساعت کارکرده و از درست کارکردن آن مطمئن شویم .

خطای 8 بوق  پس از روشن کردن 

 

بوق زدن ریاد لپ تاپ

 

این لپتاپ پس از چند ساعت کار و خاموش و روشن کردن . به درستی و در دمای مناسب کارکرده و خطای بوق های پی درپی پس از روشن شدن لپ تاپ مشاهده نشد و تحویل مشتری شد.

سرویس عمومی تهویه لپ تاپ ها معمولاً با هماهنگی مشتریان برای تمامی لپ تاپ های تحویلی صورت میگیرد تا از مشکلات احتمالی درآینده کاسته شود و دستگاه مدت بیشتری را در دمای بهینه کار کند.

 

توجه داشته باشید که برای این که خودتان اقدام به اینکار کنید کافی نیست؛ این کار نیاز به مهارت و ابزار مخصوص دارد و باید توسط تکنسین های تعمیر لپ تاپ انجام شود در غیر این صورت ممکن است مشکلات بیشتر و به مراتب هزینه های خیلی بیشتری را متحمل شوید. شما می توانید برای دریافت خدمات تخصصی، از همکاران ما در مجموعه اگیبیت کمک بگیرید، اگیبیت فعال در زمینه تعمیرات تخصصی لپ تاپ و سخت افزار در استان تهران و استان البرز هست.

 


کالاهای مرتبط :

شارژر لپ تاپ 19.5V 4.62A 90W dell

 

 ممکن است این مطالب برای شما مفید باشد:

علت داغ شدن لپ تاپ و راه حل تخصصی آن


صدای فن لپ تاپ گیمینگ Asus G531G - سرویس عمومی لپ تاپ


آب خوردگی و نداشتن تصویر در لپ تاپ Lenovo Ideapad Gaming 3

  

 

اگه مشکلت حل نشده نگران نباش ! هر ایرادی تعمیر میشه. برای راهنمایی بیشتر با مجموعه اگیبیت تماس بگیر.

همچنین علاوه بر راه های ارتباطی اعلام شده در وب سایت، از طریق واتس اپ یا تلگرام با کارشناس تعمیر، ارتباط مستقیم داشته باشید.

لطفا قبل از مراجعه حضوری از طریق راه های ارتباطی اعلام شده  در سایت، تماس بگیرید و هماهنگی لازم انجام شود.

 

سرویس عمومی و فن و خنک کننده های Dell Inspiron N5110

ارسال این مطلب برای دوستان: